Thursday, November 5, 2009

Air Tangan Org yg tinggalkan Solat!!!!

at 11:44 AM
Pada zaman pemerintahan Nabi Musa, ada seorg lelaki yg sudah berumahtangga tetapi tidak mempunyai anak. Lalu dia bernazar sekiranya dia dikurniakan zuriat, dia akan minum air kencing anjing hitam. Dengan kuasa Allah, tidak lama selepas itu, isteri dia pun hamil. Selepas isteri dia melahirkan anak, lelaki ini pun runsing sebab dia dah bernazar. Syariat pada zaman Nabi Musa adalah berbeza dengan zaman Nabi Muhammad. Kalau umat Nabi Muhammad, bernazar benda yg haram, kita xpayah buat tp kn bayar denda (dam) atau sedekah. Tp masa zaman Nabi Musa, walaupun hukumnya haram, kita tetap kn laksanakan jgk sbb dah bernazar.

Lelaki ini begitu susah hati, lalu dia pun pergilah berjumpa dengan Nabi Musa dan menceritakan apa yang berlaku. Nabi Musa memberitahu lelaki itu tidak perlu minum air kencing anjing hitam tp perlu minum air yang lebih hina drpd itu. Nabi Musa perintahkan lelaki tersebut menadah air yang jatuh dr bumbung rumah orang yang tidak sembahyang dan minum air tersebut. Lelaki itu dengan senang hatinya menjalankan perintah tersebut.

Lihatlah, betapa hinanya org yang meninggalkan solat, sehingga air yang jatuh dr bumbung rumahnya itu lebih hina dari air kencing anjing hitam. Itu baru air bumbung rumah, belum air tangan lagi. Menyentuh bab air tangan, jadi muslimat peliharalah solat, sebab kalau meninggalkan solat (kalau x uzur), air tangan akan menitik de dalam basuhan makanan, nasi dsb.....suami, anak2 dan org lain yang makan makanan tu, xkan nk bg diorg gelap hati...tergamak ker???

So kalo sesape yg suka mkn kat kedai2 kat luar ker...beware apa yg kita makan! Lg bagus kalo kita msk sndr. kn?kn?kn? Jimat, bersih dan terjamin. wah bagus moto nih!!!!

0 comments on "Air Tangan Org yg tinggalkan Solat!!!!"

Post a Comment

 

lovely_daisie Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal